Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revisionPrevious revision
Next revision
Previous revision
Last revisionBoth sides next revision
teaching:cc71y:2014-2:miniconf:speakers [2014/11/19 20:51] etanterteaching:cc71y:2014-2:miniconf:speakers [2014/11/28 07:07] etanter
Line 1: Line 1:
 ====== Programa Detallado (con Roles) e Instrucciones ====== ====== Programa Detallado (con Roles) e Instrucciones ======
  
-** Roles ** +[[teaching:cc71y:2014-2:miniconf|Volver]]
-  * P = Proponentclarifying questions, identifying potential, new venues, research opportunities, applications, etc. +
-  * O = Opponenttricky questions, identifying limitations, problems, highlight applicability issues, contrast with related work that is/seems more powerful, etc. +
  
 ===== Programa ===== ===== Programa =====
Line 10: Line 8:
  
 14:00-15:00 **Session 1** 14:00-15:00 **Session 1**
-  * Raimil: Ownership Types (P:Juraj/O:Rosario) +  * Raimil: Ownership Types (P:Juraj/O:Rosario) [[http://www.cs.cornell.edu/courses/cs711/2005fa/papers/cpn-oopsla98.pdf|paper]]  
-  * Alonso: A Type System for Differential Privacy (P:Juampi/O:Felipe) +  * Alonso: A Type System for Differential Privacy (P:Juampi/O:Felipe) [[http://www.cis.upenn.edu/~bcpierce/papers/dp.pdf|paper]] 
-  * Joffre: Deep Typechecking for Multi-Language Frameworks (P:Alejandro/O:Nico)+  * Joffre: Deep Typechecking for Multi-Language Frameworks (P:Alejandro/O:Nico) [[http://homes.cs.washington.edu/~ztatlock/pubs/dtar-tatlock-oopsla08.pdf|paper]]
  
 15:00-15:15 //Coffee Break// 15:00-15:15 //Coffee Break//
  
 15:15-16:15 **Session 2** 15:15-16:15 **Session 2**
-  * Rosario: CompCert: A Certified C Compiler (P:Raimil/O:Juampi) +  * Rosario: CompCert: A Certified C Compiler (P:Raimil/O:Juampi) [[http://gallium.inria.fr/~xleroy/publi/compcert-CACM.pdf|paper]] 
-  * Felipe: Liquid Types for Haskell (P:Alonso/O:Alejandro) +  * Felipe: Liquid Types for Haskell (P:Alonso/O:Alejandro) [[http://goto.ucsd.edu/~rjhala/papers/refinement_types_for_haskell.pdf|paper]] 
-  * Nicolas: Dependent Types for JavaScript (P:Joffre/O:Juraj)+  * Nicolas: Dependent Types for JavaScript (P:Joffre/O:Juraj) [[http://people.cs.uchicago.edu/~rchugh/static/papers/oopsla12-djs.pdf|paper]]
  
 16:15-16:30 //Coffee Break// 16:15-16:30 //Coffee Break//
  
 16:30-17:30 **Session 3** 16:30-17:30 **Session 3**
-  * Juraj: Type Inference for Smalltalk (P:Rosario/O:Joffre) +  * Juraj: Type Inference for Smalltalk (P:Rosario/O:Joffre) [[http://www.lexspoon.org/chuck/spoon-ecoop04.pdf|paper]] 
-  * Juan Pablo: Dynamic Taint Analysis for Security (P:Felipe/O:Alonso) +  * Juan Pablo: Dynamic Taint Analysis for Security (P:Felipe/O:Alonso) [[http://users.ece.cmu.edu/~ejschwar/papers/oakland10.pdf|paper]] 
-  * Alejandro: A Core Calculus of Metaclasses (P:Nico/O:Raimil)+  * Alejandro: A Core Calculus of Metaclasses (P:Nico/O:Raimil) [[http://homes.soic.indiana.edu/samth/fool05-tha.pdf|paper]]
  
  
Line 42: Line 40:
      * 2 minutos sobre perspectivas, conexiones con otros trabajos, etc.      * 2 minutos sobre perspectivas, conexiones con otros trabajos, etc.
   * Esta estructura también se enforzará estrictamente -- //¡planifiquen y practiquen antes!//   * Esta estructura también se enforzará estrictamente -- //¡planifiquen y practiquen antes!//
 +  * No es necesario (y es probablemente imposible) que su presentación cubra 100% del paper de referencia. Lo importante es que construyan una presentación coherente y entendible, de las cuales la audiencia aprenda algo coherente.
 +
 +** Roles **
 +  * P = Proponent: clarifying questions, identifying potential, new venues, research opportunities, applications, etc.
 +  * O = Opponent: tricky questions, identifying limitations, problems, highlight applicability issues, contrast with related work that is/seems more powerful, etc. 
 +
  
-Nota de participación en el evento:+**Nota de participación en el evento:**
   * 4 ptos presentación (1 pto sobre manejo del tiempo, 1 pto sobre claridad presentación, 2 ptos sobre comprensión y manejo de los conceptos, respuestas, etc.)   * 4 ptos presentación (1 pto sobre manejo del tiempo, 1 pto sobre claridad presentación, 2 ptos sobre comprensión y manejo de los conceptos, respuestas, etc.)
   * 1 pto por participación como P y O   * 1 pto por participación como P y O
   * 1 pto por participación general   * 1 pto por participación general